در این مقاله سعی کردیم از تمام ایرلاین های اوکراین بگیم و اطلاعات مختصری از خطوط هوایی مسافربری، خطوط هوایی باربری و خطوط هوایی چارتر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر ایرلاین های اوکراین را میخواهید بشناسید این مقاله را از دست ندهید.

ایرلاین های اوکراین خطوط هوایی برنامه ریزی شده

Bravo Airways

براوو ایرویز یک شرکت هواپیمایی چارتر اوکراینی با کد ایکائو BAY است که در سال ۲۰۱۲ میلادی تأسیس شد. دفتر مرکزی براوو ایرویز در کی‌یف، اوکراین واقع شده و قطب این شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی بوریسپیل قرار دارد و به ۱۶ مقصد پرواز انجام می‌دهد.

 

Motor Sich Airlines

موتور سیچ ایرلاینز یک شرکت هواپیمایی با کد یاتا M9 است که در تاریخ ۱۹۸۴ میلادی تأسیس شده است. دفتر مرکزی موتور سیچ ایرلاینز در زاپروژیا، اوکراین واقع شده‌است و قطب این شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی زاپروژیا قرار دارد و به ۴ مقصد، پرواز مستقیم انجام می‌دهد.

 

Sky Up

در سال ۲۰۱۶ به یک شرکت ثبت شده در کیف، اوکراین تبدیل شد. در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷ ، وزیر زیرساخت ولدیمیر اوملیان از راه اندازی یک شرکت هواپیمایی خصوصی خصوصی ملی به نام خطوط هوایی Sky Up خبر داد. سهامداران اصلی این شرکت ACS-Ukraine Ltd ، یوری آلبا و تاتیانا آلبا بودند ، که همچنین دارای اپراتور تور Join UP بودند!

این شرکت فعالیت خود را در ۲۱ مه ۲۰۱۸ با پرواز از کیف-ژولیانی به شرم الشیخ آغاز کرد. در مارس ۲۰۱۸ ، هواپیمایی Sky Up و بوئینگ یک سفارش قطعی برای خرید دو بوئینگ ۷۳۷ ۸ MAX و سه بوئینگ ۷۳۷ MAX 10 را که قرار است در سال ۲۰۲۳ تحویل داده شوند ، نهایی کردند. علاوه بر این ، شرکت هواپیمایی گزینه خرید پنج هواپیمای دیگر را دارد.

در ۲۰ فوریه سال ۲۰۲۰ ، یکی از هواپیماهای این شرکت هواپیمایی توسط دولت اوکراین اجاره شد تا شهروندان را از ووهان در طی بیماری همه گیر COVID-19 تخلیه کند.

 

Ukraine International Airlines

 

هواپیمایی بین‌المللی اوکراین ، شرکت هواپیمایی که حامل پرچم اوکراین است، که در سال ۱۹۹۲ راه‌اندازی شد و هم ‌اکنون بعنوان بزرگترین خطوط هواپیمایی این کشور، شناخته می‌شود.

شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در حال حاضر روزانه به ۷۵ مقصد در اروپا، آسیا، خاورمیانه و ایالات متحده آمریکا پروازهای مستقیم دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کی‌یف، اوکراین قرار دارد و فرودگاه بین‌المللی بوریسپیل، قطب این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آید. این شرکت در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای ۴۱ فروند هواپیمای جت مسافربری می‌باشد.

مطلب پیشنهادی:

اقامت اوکراین

 

Yanair

یانایر یک شرکت هواپیمایی است که مقر اصلی آن در کیف ، اوکراین است و مستقر در فرودگاه بین المللی کیف (ژولیانی) است. تعمیر و نگهداری ناوگان شرکت در فرودگاه ژیتومیر انجام می شود.

پس از بازرسی جامع در پی حادثه ای که در ۱۹ آوریل ۲۰۱۹ مربوط به پرواز ۹U-746 از استانبول به کیشیناو انجام شد ، گواهی بهره بردار هوایی Yanair از ۷ ژوئن ۲۰۱۹ به حالت تعلیق درآمد ، این شرکت هواپیمایی پس از بازگرداندن گواهینامه اپراتور هوایی خود ، پروازهای خود را در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۹ از سر گرفت.

 

 

ایرلاین های اوکراین

ایرلاین های اوکراین

 

ایرلاین های اوکراین خطوط هوایی چارتر

Aero Charter

شرکت خصوصی در سال ۱۹۹۷ در کیف تأسیس شد. این هواپیمایی خالص تجاری را با هدف حمل و نقل افراد و بار در صورت لزوم انجام می دهد. ترافیک هوایی برنامه ریزی شده در سرویس برنامه ریزی شده کار نمی کند. شرکت مستقر در کیف است. مدیر عامل الکساندر بولاتوف است.

 

Aerostar Airlines

یک سرویس منشور جت تجاری مستقر در کیف، اوکراین است. عملیات پرواز از سال ۱۹۹۷ آغاز شد.

 

Air Urga

این شرکت هواپیمایی در آگوست سال ۱۹۹۳ تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت به عنوان شرکت بین المللی هوانوردی سهامی بین المللی URGA تاسیس شد و در ابتدا بر پروازهای چارتر تمرکز داشت. پروازهای منظم مسافران از کیف و Kryvyi Rih در ماه مه ۱۹۹۷ اضافه شد. Air Urga متعلق به صندوق املاک دولتی اوکراین (۵۱٪) و شرکت مشاوره بین المللی آمریکا (۴۳.۵٪) است. ۳۷۸ کارمند دارد.

 

Azur Air Ukraine

هواپیمایی چارتر اوکراین است که در فرودگاه بین المللی بوریسپیل مستقر است. قبلاً زیرمجموعه هواپیمایی UTair Aviation روسیه بود. در اکتبر ۲۰۱۵ اعلام شد که اپراتور تور Anex Tours UTair-Ukraine را از UTair Aviation خریداری می کند.

 

Bukovyna Airlines

بوکاوینا ایرلاینز شرکت هواپیمایی با کد یاتا BQ است که در تاریخ ۱۹۹۹ میلادی تأسیس شده است. دفتر مرکزی بوکاوینا ایرلاینز در چرنیوتسی، اوکراین واقع شده‌است و قطب این شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی چرنیوتسی قرار دارد.

در سال ۲۰۱۳، بوکاوینا ایرلاینز از جمله ۲ خط هوایی اکراینی بود که توسط دولت ایالات متحده به دلیل اجاره دادن ناوگان سری McDonnell Douglas MD-80 خود به ایران‌ایر و هواپیمایی ماهان مورد تحریم قرار گرفت. البته در ژانویه ۲۰۱۶، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزرات خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا تحریم این ایرلاین را لغو کرد.

 

Challenge Aero

چلنج آئرو شرکت هواپیمایی است که در ۲۰۰۲ میلادی تأسیس شده‌است. دفتر مرکزی چلنج آئرو در کی‌یف، اوکراین واقع شده‌است.

 

Constanta Airline

کونستانتا ایرلاین یک شرکت هواپیمایی است که در تاریخ ۱۹۹۴ میلادی تأسیس شده است. دفتر مرکزی کونستانتا ایرلاین در زاپروژیا، اوکراین واقع شده‌است و قطب این شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی زاپروژیا قرار دارد.

 

Ukraine Air Enterprise

اوکراین ایر انترپرایز یکی از ایرلاین های اوکراین است که در تاریخ ۱۹۹۶ میلادی تأسیس شده است. دفتر مرکزی اوکراین ایر انترپرایز در بوریسپیل، اوکراین واقع شده‌است و قطب این شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی بوریسپیل قرار دارد.

 

Windrose Airlines

ویندروز ایرلاینز یک شرکت هواپیمایی با کد یاتا ۷W است که در ۲۸ اکتبر ۲۰۰۳ میلادی تأسیس شده‌است. دفتر مرکزی ویندروز ایرلاینز در کی‌یف، اوکراین واقع شده‌است.

 

Yuzhmashavia

یوژماش‌اویا یک شرکت هواپیمایی است که در تاریخ ۱۹۸۵ میلادی تأسیس شده است. دفتر مرکزی یوژماش‌اویا در دنیپروپتروفسک، اوکراین واقع شده‌است.

 

ایرلاین های اوکراین خطوط هوایی باربری

Aerovis Airlines

آئروویس ایرلاینز یک شرکت هواپیمایی با کد یاتا V6 است که در ۲۰۰۳ میلادی تأسیس شده‌است. دفتر مرکزی آئروویس ایرلاینز در کی‌یف، اوکراین واقع شده‌است.

 

Antonov Airlines

آنتونوف ایرلاینز یکی از ایرلاین های اوکراین است که در ۱۹۸۹ میلادی تأسیس شده‌است. دفتر مرکزی آنتونوف ایرلاینز در کی‌یف، اوکراین واقع شده‌است و قطب این شرکت هواپیمایی در فرودگاه هوستومل قرار دارد.

 

Cavok Air

این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد و پس از دریافت گواهی اپراتور هواپیمایی از سازمان هواپیمایی کشوری اوکراین ، در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۱۲ شروع به کار کرد.

 

ARP 410 Airlines

ای‌آرپی ۴۱۰ ایرلاینز یک شرکت هواپیمایی است که در تاریخ ۱ مه ۱۹۹۹ میلادی تأسیس شده است. دفتر مرکزی ای‌آرپی ۴۱۰ ایرلاینز در کی‌یف، اوکراین واقع شده‌است.

 

Eleron Airlines

خطوط هوایی الرون یکی از ایرلاین های اوکراین است که در فرودگاه بین المللی ریون مستقر است ، هواپیمایی پروازهای چارتر و منظم و همچنین خدمات لیزینگ مرطوب را ارائه می دهد.

 

Khoriv-Avia

شرکت دولتی “هواپیمایی و حمل و نقل اوکراین” موضوع فعالیت شرکت در اوکراین و خارج از اوکراین، ارائه محموله های حمل و نقل هوایی ، خدمات حمل و نقل مسافر و خدمات هواپیمایی به شرکت ها، سازمان ها و شهروندان داخلی و خارجی است.

 

Khors Air

این شرکت هواپیمایی یکی از ایرلاین های اوکراین است سال ۱۹۹۰ با استفاده از هواپیماهای Ilyushin Il-76 ، Yakovlev Yak-40 ، Antonov An-24 و Antonov An-26 تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد ، از آن زمان عمدتا در خدمت کشورهای مستقل مشترک المنافع بود. در سال ۱۹۹۲ ، یک دستگاه آنتونوف آن -۱۲ خریداری شد.

در سال ۲۰۰۰ ، Khors Air ناوگان قدیمی هواپیماهای شوروی خود را با هواپیماهای McDonnell Douglas DC-9-51 ساخت آمریکا و از سال ۲۰۰۴ ، McDonnell Douglas MD-82 جایگزین کرد.

در سال ۲۰۰۵ ، خدمات کیف به دبی ، ماله و جاکارتا با استفاده از هواپیمای بوئینگ ۷۵۷-۲۰۰ER آغاز شد اما به زودی متوقف شد. در سال ۲۰۱۷ ، ایالات متحده مجازاتی را علیه Khors Air به دلیل اجاره هواپیما به ایرلاین های ایران پیشنهاد داد.

 

 

هواپیمایی انتونوف

 

شرکت دولتی آنتونوف شرکت ساخت و خدمات هواپیما در اوکراین است که  در سال ۱۹۵۱ توسط اولگ آنتونوف ، در جمهوری اوکراین، که بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، بنیان گذاشته شد و امروزه دارای تجربه طولانی، در ساخت هواپیماهای بسیار بزرگ می‌باشد.

تخصص خاص آنتونوف در زمینه هواپیماها و هواپیماهای بسیار بزرگ است که از باند غیره آماده استفاده می کنند. آنتونوف (پیشوند مدل “An-“) در مجموع تقریباً ۲۲۰۰۰ هواپیما ساخته است و هزاران هواپیمای آن در حال حاضر در کشورهای مشترک المنافع و در کشورهای در حال توسعه فعالیت می کنند.

مقر اصلی آن و زمینه های اصلی صنعتی در ابتدا در نواسیبیرسک واقع شده بود و بعداً به کی-یف منتقل شد. در ۱۲ مه ۲۰۱۵ از وزارت توسعه اقتصادی و تجارت به صنعت دفاعی اوکراین منتقل شد.

در دوره اتحاد جماهیر شوروی ، همه هواپیماهای طراحی شده توسط آنتونوف توسط خود شرکت ساخته نشده اند. این نتیجه استراتژی صنعتی شوروی بود که تولید نظامی را بین مناطق مختلف اتحاد جماهیر شوروی تقسیم کند

سنت قدیمی ساخت مشترک با پیمانکاران ، هم با شرکای زمان اتحاد جماهیر شوروی و هم با دارنده مجوزهای جدید مانند HESA ایران ادامه دارد

از زمان استقلال ، آنتونوف هر دو مدل دوره شوروی و تازه توسعه یافته را برای فروش در بازارهای جدید خارج از حوزه نفوذ شوروی سابق تأیید و به بازار عرضه کرده است.

هواپیماهای مسافربری :

An-10 – An-24 – An-28 – An-74 – An-140 – An-148 – An-174 – An-180 – An-218

 

شناسایی و نظارتی :

An-6 – An-30 – An-71 – An-88

 

آزمایشی :

An-13 – SKV

 

گلایدر  :  

A-1 – A-2 – A-7 – A-9 – A-10 – A-11 – A-13 – A-15 – A-40

ترابری :

OKA-38 – An-2 – An-3 – An-4 – An-8 – An-12 – An-14 – An-22 – An-26 – An-32 – An-38 – An-50

 An-70 – An-72 – An-74 – An-112 – An-124 – An-225

 مدل های جدیدی که تولید سریالی میشوند و به مشتریان تحویل داده می شوند شامل هواپیماهای منطقه ای آنتونوف An-140 ، Antonov An-148 و Antonov An-158 هستند

آنتونوف آن -۱۴۸

(اوکراینی: Антонов Ан-۱۴۸) یک جت منطقه ای است که توسط آن توسعه هواپیما در دهه ۱۹۹۰ آغاز شد و اولین پرواز آن در ۱۷ دسامبر ۲۰۰۴ انجام شد. این هواپیما برنامه صدور گواهینامه خود را در ۲۶ فوریه ۲۰۰۷ به پایان رساند. حداکثر برد An-148  کیلومتر (۱۱۰۰-۱۴۰۰ نانومتر) است. (۱،۳۰۰–۲،۷۰۰ مایل) و بسته به پیکربندی قادر به حمل ۶۸–۸۵ مسافر است.

آنتونوف آن -۱۵۸

نسخه بدنه کشیده این هواپیما است که حداکثر ۱۰۰ مسافر را در خود جای می دهد.

پس از سقوط در فوریه ۲۰۱۸ ، همه An-148 و An-158 در روسیه توسط وزارت حمل و نقل روسیه زمینگیر شدند. علاوه بر این ، کوبانا ناوگان An-158 خود را از ماه مه ۲۰۱۸ به دلیل چندین مشکل فنی در هواپیما، زمین گیر کرد. تا اواخر سال ۲۰۱۸ هواپیمای آنتونوف An-148 در روسیه در حال تولید بود ، اما به دلیل تیره شدن روابط سیاسی اوکراین و روسیه ، تولید در روسیه متوقف شد. آخرین An-148 ساخت روسیه در اکتبر ۲۰۱۸ تکمیل شد.

آنتونوف هواپیماهای میان برد توربوپراپ An-10 / An-12 در سال ۱۹۵۷ تولید موفقیت آمیز هزاران هواپیما را آغاز کرد. استفاده از آنها برای مقاصد جنگی سنگین و غیرنظامی در سراسر جهان نیز تاکنون ادامه دارد. از An-10 / An-12 به ویژه در جنگ ویتنام ، جنگ اتحاد جماهیر شوروی و افغانستان و مگا عملیات امداد و نجات در چرنوبیل استفاده شد.

آنتونوف ای‌ان-۱۴۰

 یا ایران – ۱۴۰ هواپیمایی ملخدار است که محصول شرکت هواپیماسازی آنتونوف در خارکف اوکراین است.

این هواپیما در ایران تحت نام ایران-۱۴۰ توسط شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) تولید می‌شود. نمونه تولید شده توسط هسا نسبت به مدل اکراینی، از لحاظ موتور و تجهیزات پیشرفته‌تر می‌باشد.[ امروزه از این هواپیما برای مقاصد نظامی و غیرنظامی در ایران و سایر کشورها استفاده می‌شود.

در سال ۱۹۹۶ شرکت هواپیماسازی آنتونوف قراردادی را با شرکت هواپیماسازی هسا ایران امضا کرد که به موجب آن اجازه‌نامه تولید این هواپیما در ایران و در استان اصفهان تحت نام ایران-۱۴۰ فراز صادر شد. بعضی قطعات الکترونیکی مدل ساخت ایران، گونهٔ ارتقاءیافته‌تری نسبت به مدل اکراینی می‌باشد

۲۳ دسامبر ۲۰۰۲، سرنگونی هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ در نزدیکی اردستان باعث مرگ شماری از کارشناسان هوافضای اوکراینی و روسی که برای گشایش خط تولید نمونه مشابه به ایران می‌آمدند شد.

 ۱۵ فوریه ۲۰۰۹، هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ در حوالی فرودگاه شاهین شهر اصفهان سقوط کرد و تمامی پنج سرنشین هواپیما جان باختند. یک استاد خلبان و ۴ خلبان در حال آموزش، در حال گذراندن آموزش‌های تایپ (نوع) این هواپیمای دوموتوره جهت ورود به ناوگان این شرکت بوده‌اند.[

۱۰ آگوست ۲۰۱۴، یک هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ که از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس در حال پرواز بود در شمال فرودگاه مهرآباد و در ناحیه  شهرک آزادی ، سقوط کرد و ۳۹ نفر از مسافران کشته شدند و ۹نفر دیگر مجروح شدند.

 

آنتونوف ای‌ان-۷۲

 هواپیمایی است که نخستین بار در ۲۲ دسامبر ۱۹۷۷ پرواز کرد. یکی از انواع آن، آنتونوف-۷۴، امکان پرواز در مناطق قطبی را نیز دارد.

گفتنی است هم اکنون هواپیماهای آنتونوف-۷۲ به صورتی گسترده در نیروی هوایی سپاه پاسداران  مورد استفاده قرار می‌گیرد

آنتونوف ای‌ان-۱۲۴ روسلان

معروف به کندور (Condor) یک هواپیمای غیرنظامی است. این هواپیما توسط شرکت آنتونوف و آویااستار تولید می شود. نخستین پرواز آن در آوریل ۱۹۸۲ انجام شد. کاربرد تجاری آن از سال ۱۹۸۶ شروع شد. تا پیش از ساخت ایرباس آ-۳۸۰ این هواپیما بزرگترین هواپیمای با تولید انبوه جهان به حساب می‌آمد. این هواپیما رکوردهای بسیاری را جابجا کرده که مهمترین آنها حمل محموله ای به وزن ۱۷۱۲۱۹ کیلوگرم در ارتفاع ۱۰۷۵۰ متر بوده است. مهمترین کاربری فعلی این هواپیما حمل تجهیزات نظامی چندین کشور عضو ناتو  است.

آنتونوف ۲۲۵ مریا

 Antonov An-225 Mriya یک هواپیمای باری-ترابری طراحی شده توسط آنتونوف شوروی پیشین است که پس ازفروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید آن در اوکراین دنبال شده و در عین حال بزرگ‌ترین هواپیمای بال‌ثابت جهان می‌باشد. این هواپیما را می‌توان نسخه بزرگ شده هواپیمای آنتونوف-۱۲۴ دانست.

آنتونف ۲۲۵ که شش خدمه پروازی دارد دارای ۶ موتور قدرتمند ساخت شرکت آنتونف اوکراین است این موتورها می‌توانند معادل ۱٫۵ میلیون نیوتون (۱۲۵۰۰۰ کیلوگرم) نیروی رانش ایجاد کنند. آنتونف ۲۲۵ قابلیت حمل ۱۵۰۰ نفر نیرو را دارا می‌باشد که این در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد. مخازن سوخت این هواپیما قابلیت سوختگیری به میزان ۲۸۰ تن را دارا می‌باشد و در حالت عادی در هر ساعت ۱۸ تن سوخت مصرف می‌کند و با بار قابلیت پرواز به میزان ۱۲ ساعت را دارا می‌باشد. یکی از معایب این هواپیما ارتفاع خلبان با زمین در هنگام فرود یا پرواز است که تقریباً ۱۰ متر می‌باشد . در خصوص وزن آن همین نکته کافیست که آنتونف ۲۲۵ وزنی معادل ۸ فروند بوینگ ۷۳۷دارد. طول این هواپیمای غول پیکر ۸۴ متر می‌باشد که با این طول می‌تواند بدنه یک بوینگ ۷۳۷ را در خود جای دهد.

قابلیت دیگر این هواپیما حمل بار به صورت خارجی می‌باشد یعنی می‌توان با قراردادن قسمتی در روی بدنه هواپیما بارهای حجیم را نیز حمل نمود. همانطور که در سال ۱۹۸۹ شاتل روسی بوران را حمل نمود. از بارگیری‌های مهم این هواپیما بعد از بازسازی می‌توان به بارگیری یک واگن قطار همراه با ریل به وزن ۱۰۹ تن، بارگیری ژنراتور و مولدهای برق و حمل ماشینها و وسایل و خدمه یک شرکت اتومیبل رانی را برای شرکت در مسابقات نام برد. در پایان قابل ذکر است این هواپیما قابلیت حمل بار تا ۲۵۰ تن را دارا می‌باشد

آنتونوف آن -۲۱۸

پیشنهادی از طرف دفتر طراحی آنتونوف برای یک هواپیمای تجاری گسترده بود. با طراحی دو موتوره ، هدف آن حمل حدود ۳۵۰ مسافر میباشد.

اولین پرواز در ابتدا برای سال ۱۹۹۴ برنامه ریزی شده بود. به دلیل شرایط اقتصادی بد، پروژه کنار گذاشته شد. فقط یک ماکت چوبی در مقیاس کامل از An-218 ساخته شد، اما سرانجام از هم جدا شد.

همچنین شرکت هواپیمایی آنتونوف در حمل و نقل بین المللی بار تخصص دارد. ناوگان هواپیمایی شامل یک AN-225 Mriya ، هفت AN-124-100 Ruslans ، یک AN-22 Antei ، دو AN-12s یک AN-26 و یک AN است -۷۴T هر ساله صدها هزار تن بار منحصر به فرد ، از جمله بارهایی که غیر از این قابل حمل نیست ، به ۸۰۰ فرودگاه در سراسر جهان حمل می شود:

انرژی – روغن و گاز – خودرو – ماشین های سنگین – قطارها – بالگردها – هوافضا – دریایی – صنعتی – تجهیزات بشردوستانه و امدادی

 

از لحظه تصمیم گیری تا اخذ ویزا کنارتون هستیم پس از صفر تا صد روی ما حساب کنید.

دریافت مشاوره