امروزه بسیاری از افراد برای بالا بردن کیفیت زندگی اقدام به مهاجرت می کنند. در این میان  تعداد زوج هایی که برای تولد فرزندشان اقدام به مهاجرت می کنند رو به افزایش است. از مهمترین دغدغه های این افراد، تضمین آینده خود و فرزندانشان می باشد که با تحقیق و تفحس و داشتن اطلاعات دقیق در مورد مزایای تولد فرزند در کشورهای دیگر امکان پذیر می باشد. یکی از کشورهایی که از طریق تولد فرزند این کار را انجام می‌دهد اوکراین است. برای اخذ اقامت اوکراین راه‌ای متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها تولد فرزند است.  در ادامه این مقاله چگونگی اخذ این اقاکت به تصیل توضیح داده شده است.

والدینی که به فکر آینده فرزندشان هستند باید قبل از تولد فرزند خود به‌ خوبی گزینه‌ها را بررسی کنند و برای فرزندشان بهترین گزینه را انتخاب کنند. امکان زندگی در کشور دیگر و داشتن پاسپورت دوم، آینده بهتری را برای فرزند شما تامین خواهد کرد. افرادی که تا ۱۸ سالگی تبعیت یک کشور را دارند، می‎توانند پاسپورت دوم را با روش‌های مختلف دریافت کنند. اما فرزند متولد شده در خاک کشور دیگر که از ابتدا دارای دو پاسپورت است، می‌تواند حق شهروندی و پاسپورت سوم خود را به راحتی دریافت کند. همچنین فرزند شما با داشتن پاسپورت دوم می‌تواند بدون دریافت ویزا به کشورهای زیادی سفر کند که این امکان برای افراد معمولی وجود ندارد.

اخذ اقامت اوکراین از طریق فرزند - ستاره هفت گنج

راههای کسب اقامت از طریق تولد فرزند

کسب اقامت از دو طریق امکان پذیر می باشد:

۱–اصل خون:

اصل خون به شیوه ای از تابعیت اطلاق می شود که افراد بر اساس ملیت والدین خود می توانند شهروندی یک کشور را دریافت کنند. اکثر کشورهای اروپایی و استرالیا از این قانون تیعیت می کنند و در صورت اقامت را به فرزندی که در کشور متولد شده اعطا می کنند که پدر یا مادر ملیت کشور مورد نظر را داشته باشند.

کشورهایی که در حال حاضر از اصل خون تبعیت می کنند در گذشته با فرزند دار شدن در خاک کشور خود به فرزندان اقامت می دادند ولی به علت جلو گیری از مهاجرت های غیر قانونی و کم کردن آمار مهاجرت، قوانین خود را تغییر داده و ازاین امر برای  فشار به مهاجران برای بازگشت به کشورشان استفاده می کردند.

۲-اصل خاک:

اصل خاک یکی از شیوه های اخذ اقامت کشور هاست که بر اساس این اصل هر فردی که در کشور هایی که از قانون خاک تبعیت میکند ،فرزند دار شود میتواند برای فرزند خود اقامت یا شهروندی این کشور را دریافت کند .

در ارتباط با اصل خاک، تفاوتی برای دولت های کشور های مورد نظر نمی کند که والدین از چه روش هایی وارد کشور می شوند. یعنی فرزند والدینی که با ویزای توریستی یا همان موقت و یا حتی آن‌ هایی که به‌ صورت غیرقانونی وارد کشوری شده باشند، را نیز شامل می‌شود. تنها افرادی که مشمول این قانون نمی‌شوند دیپلمات‌ ها هستند که با پاسپورت دیپلماتیک در کشوری سکونت دارند. فرزند این والدین می توانند طبق قوانین کشور اقامت کشور مورد نظر را اخذ کنند .

اخذ اقامت اوکراین از طریق فرزند - ستاره هفت گنج

اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در کشورهای مختلف

گرفتن شهروندی و اقامت برای نوزادان به دنیا آمده در برخی کشورها کار بسیار ساده‌ای است؛ تنها لازم است که بعد از تولد نوزاد، مراحل اداری ازجمله پر کردن تعدادی فرم و فرستادن درخواستی رسمی طی شود. بدین ترتیب دیگر فرزند شما برای گرفتن اقامت نیاز به گذراندن مراحل بسیار پیچیده و سخت را نخواهد داشت و به ‌راحتی میتواند در تمام طول عمر خود از مزایای شهروندی کشوری که در آن به دنیا آمده است بهره‌ مند شود.

از میان راههای ذکر شده برای اخذ اقامت از طریق تولد، اصل خاک روش ساده تری برای اخذ اقامت می باشد که بیشتر در قاره‌های آمریکای شمالی و جنوبی مورد استفاده است. کشورهایی همچون کانادا، امریکا، آرژانتین، اوکراین، برزیل، مکزیک، بولیوی،  شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادو، پاراگوئه، ونزوئلا و بسیاری کشورهای دیگر از قانون اصل خاک تبعیت میکنند. بسیاری از کشورها همچون استرالیا، آلمان، ایرلند، فرانسه، تایلند، ایران برای جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی شروطی را برای اصل خاک قائل شده اند و برخی دیگر از کشورها مثل هند این قانون را لغو کرده اند.

مزایای تولد فرزند برای کشورها

قانون اصل خاک برای کشورها مزیت‌ هایی نیز دارد. با این کار شمار مالیات‌ دهندگان کشور افزایش می یابد و هزینه‌های بودجه‌ ها ی سرسام‌ آور تا حدی از این طریق پوشش داده خواهد شد.

پاسپورت کشورهای پیشرفته مزایای زیادی را برای دارنده آن به ارمغان می‌آورد، اما از طرف دیگر متوسط مالیاتی که شهروندان این کشورها باید به‌ عنوان حق شهروندی  از درآمدشان پرداخت کنند نیز زیاد است.

آمریکا تنها کشوری در جهان است که شهروند خود را فارغ از محل زندگی، مجبور به پرداخت مالیات می‌کند. یعنی حتی اگر شهروند آمریکایی در کشور دیگری مانند مالزی یا امارات حتی یک حساب بانکی ساده داشته باشد،

موظف است تا سالیانه مبالغ دارایی خود را به دولت آمریکا اعلام کند و در صورت لزوم مالیات دارایی‌ها را پرداخت کند.

اخذ اقامت اوکراین از طریق فرزند - ستاره هفت گنج

اخذ اقامت اوکراین از طریق تولد فرزند

در حال حاضرکشور اوکراین یکی از کشورهایی است که به راحتی میتوان از طریق تولد فرزند در خاک آن، اقامتش را دریافت نمود. لازم به ذکراست که با تولد فرزند اول مسیر برای دریافت اقامت زوجین و فرزندان دیگر هموار خواهد شد و با داشتن اقامت اوکراین سفر به کشورهای اروپایی و آمریکا با سهولت بیشتر انجام می پذیرد. با پاسپورت اوکراینی که از معتبرترین پاسپورت های جهان است می توانید بدون اخذ ویزا به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید. کشورهای آمریکا و کانادا به افرادی که تابعیت اوکراینی دارند ویزای های ده ساله اوکراینی اعطا میکنند.

درسال های اخیردولتمردان اوکراین در تلاش اند تا به اتحادیه اروپا پیوسته و نام خود را در لیست یک اروپای واحد ثبت نمایند، البته از ماه ژوئن ۲۰۱۷ ، گذرنامه اوکراینی تا حد چشمگیری ارتقا یافت وسبب شد تا سفربه کشورهای بدون ویزا با گذرنامه اوکراینی افزایش یابد تاجایی که امروزه گذرنامه اوکراینی از گذرنامه های خوب و رده بالا در جهان به حساب می آید، طبق آخرین آمار با آغازسال ۲۰۱۹میلادی با گذرنامه اوکراینی به ۱۳۰ کشور بدون اخذ ویزا می توان سفرنمود به گونه ای که تا چندی پیش رنکینگ پاسپورت اوکراین از رده بندی پنجاه وسوم،۲۷رده ارتقا پیدا نمود و دررتبه بیست و ششم قرارگرفت.

همانطور که پیش تر گفتیم یکی از روش های اخذ تابعیت اوکراین به واسطه تولد فرزند می باشد، تابعیت اوکراین در واقع تحت حاکمیت قوانین شهروندی و قوانین مصوب این کشوراست به گونه ای که براساس ماده ۶ قانون تابعیت اوکراین شخص متولد شده درخاک اوکراین با پدر و مادربدون تابعیت اوکراین که دارای اقامت قانونی دراین کشورباشند، به همراه پدرومادرمی تواند تابعیت اوکراین را دریافت نماید.

اخذ اقامت اوکراین از طریق فرزند - ستاره هفت گنج

سخن آخر

برای افرادی که توانایی انتخاب کشوری برای تولد فرزند خود را دارند، این کار می‌تواند بهترین قدم برای آینده فرزندشان و حتی خودشان به شمار برود. در دنیایی که شرایط اقتصادی و سیاسی روزبه‌روز تغییر می‌کند، داشتن پاسپورت دوم و امکان زندگی در کشوری دیگر ابزار مهمی برای بیمه کردن خود و خانواده از خطرات احتمالی به شمار می‌رود.

اوکراین به دلیل امکانات خوب اقتصادی و رفاهی و شباهتهای زیاد فرهنگی به ایران می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد. هزینه های زندگی در اوکراین  بسیار مناسب بوده و مهاجرت و اخذ ویزای اوکراین نیز بسیار آسان و طی چند مرحله به راحتی امکان پذیر است.

از لحظه تصمیم گیری تا اخذ ویزا کنارتون هستیم پس از صفر تا صد روی ما حساب کنید.

دریافت مشاوره