Odesa

اودسا بندری زیبا در کرانه های دریای سیاه و دارای موقعیت مهمی از نظر اقتصادی ، فرهنگی ، تاریخی و گردشگری است.  این شهر چهارمین شهر بزرگ اوکراین و بزرگ ترین شهر در کرانه ی دریای سیاه است . اودسا با دارا بودن جاذبه های بیشمار، مقصد اول گردشگران اروپایی و آسیایی می باشد  و  به عنوان «مروارید دریای سیاه» شناخته می شود. این شهر بر روی تپه های پیرامون بندرگاهی کوچک ساخته شده است و در  ۴۴۳ کیلومتری جنوب پایتخت اوکراین، کیف، قرار گرفته است.

آب و هوای اودسا تحت تاثیر دریای اطراف خود است. آب و هوای این شهر ملایم است و فصل خشک ندارد. متوسط دما در تمامی ماه ها کمتر از ۲۲ درجه سانتی گراد است. حداقل ۴ ماه سال متوسط دما کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد است و میزان بارش در تمام طول سال به خوبی پراکنده شده است. جولای گرم ترین ماه سال است که در آن دما شاید تا ۲۹ درجه هم برسد. اما با این حال احتمال بارش باران، رعد و برق و وجود مه در تمام ماه های سال وجود دارد. سردترین ماه سال ژانویه است. در این ماه دمای هوا در شب ها شاید حتی به -۷ درجه هم برسد و همیشه باید انتظار باران،‌برف و مه را داشته باشید.

زمان مناسب برای بازدید از اودسا

بهترین زمان بازدید از اودسا بدون شک تابستان است. چراکه دریا آرام و گرم است. میوه های تابستانی مختلف هم در این زمان در بازارها آماده هستند.

در اوایل پاییز هم هوا مناسب است و از بازدید از این شهر را به شما پیشنهاد می کنیم. دوم سپتامبر روز تولد این شهر است و جشن و مراسم ویژه ای در آن برگزار می شود،‌ بنابراین سفر به اودسا در این تاریخ هم بسیار جالب خواهد بود. در زمستان و اوایل بهار هوا سرد خواهد بود و احتمالاً در گردش های بیرون شهری و یا استفاده از ساحل و دریا دچار مشکل خواهید شد.

گردش در شهر

برای گردش در این شهر می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی استفاده کنید. تاکسی در اودسا خیلی ارزان است. یک مسیر پنج دقیقه‌ای تنها ۳ تا ۵ گریونا هزینه دارد. اگر کل شهر را با تاکسی طی کنید فقط ۱۰ گریونا پرداخت می کنید. سرویس های اتوبوس مختلفی هم در شهر اودسا فعالیت می کنند که برخی از آنها برقی هستند و انرژی حرکتی خود را از سیم های برقی میگیرند که در طول شهر کشیده شده هستند. البته مسیر حرکت آنها خیلی مشخص نیست و ممکن است گمراه شوید. بنابراین، قبل از سوار شدن به این اتوبوس ها،‌از مسیر حرکت آنها و مقصد خود مطمئن شوید.

اودسا شهری ساحلی است. بنابراین شهروندان آن هر روزه از نعمت تماشای دریا لذت می برند. سواحل زیادی در این شهر وجود دارد و حتی در مرکز شهر هم می توانید ساحلی را پیدا کنید. تمامی این ساحل ها در طول تابستان شلوغ هستند. اکثر سواحل اودسا هم بخش های رایگان، هم بخش پولی و هم بخش VIP دارند.  به هرحال سواحل این شهر هم یکی از مهم ترین جاذبه های آن هستند.

 

اودسا و ارتباط با آن با ایران!

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید خیلی پیش از آنکه تورهای اوکراین و اودسا نقل محفل‎های گردشگری شود، نام این شهر بندری در ایران معروف بوده است و یکی از شاهان قجری سال‎های سال در این شهر زندگی می‎کرده است. در واقع بندر اودسا همان شهری است که میزبان اولین پادشاه تبعیدی سلسله قاجار یعنی محمد علی شاه بوده است و پیش‌ از آنکه ایرانی‎ها برای سفر به اوکراین به صرافت خرید بلیط هواپیما بیفتند، از پادشاه ایرانی پذیرایی کرده است و به همبن خاطر نیز در تاریخ ایران بندری شناخته شده محسوب می‎شود.

این شهر در طول تاریخ خود، میزبان تجار و بازرگانان از اقصی نقاط جهان بوده است به مرور گروه های جمعیتی از هر نقطه‌ای در این شهر جمع شدند. در دوران روسیه تزاری شهر بندری اودسا، بعد از شهرهای مسکو، سنت پترزبورگ و ورشو مهمترین شهر امپراتوری روسیه محسوب می‎شد. به همین دلیل نیز مسافرانی که به اودسا سفر می کنند،  شاهد هنر معماری هستند که  بیشتر شبیه به سبک ایتالیایی و فرانسوی است.

سفر به اودسا

در حال حاضر بلوار فرانتزوسکی ( بلوار فرانسوی ها)، بلوار ایتالیانسکی ( بلوار ایتالیایی ها)، گرشیسکایا (بلوار یونانی ها)، یوریسکایا ( بلوار یهودیان) … از جمله نام‌های خیابان های اودسا است که مراکز و ومناطق دیدنی شهر در آن اقع شده است. برای سفر به این شهر ساحلی و زیبا قبل از هر چیز باید برای تهیه ویزای اوکراین اقدام نمایید. شرکت ستاره هفت گنج نیز برای شما تورهای جذابی از این شهر دیدنی آماده کرده است که می توانید با آن به مروارید دریای سیاه سفر کنید.

 

از لحظه تصمیم گیری تا اخذ ویزا کنارتون هستیم پس از صفر تا صد روی ما حساب کنید.

دریافت مشاوره