شرایط مهاجرت به اوکراین

اوکراین کشوری در همسایگی روسیه است که از شرایط اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار می ­باشد، بگونه ای که در سال های اخیر لقب پرستار اروپا را به این کشور نسبت داده اند. با توجه به شرایط بسیار مناسب موجود در کشور اوکراین افراد زیادی خواستار مهاجرت و اخذ اقامت این کشور می­ باشند.

مهاجرت به اوکراین از طریق انجام کار، تحصیل، تولد فرزند، ازدواج، ثبت شرکت و سرمایه گذاری امکان پذیر می ­باشد.

 

مهاجرت تحصیلی به اوکراین

دولت اوکراین توجه بسیار زیادی به بخش آموزشی این کشور داشته و امکانات بسیار مناسب و پیشرفته ای را برای مراکز آموزشی در این کشور قرار داده است، همچنین تحصیل در مقاطع ابتدایی و پایه را یکی از پر اهمیت ترین دوره های تحصیلی افراد می­ دانند زیرا در این مقاطع شکل گیری شخصیت کودکان، استعدادها، شکل گیری اخلاق و کار افراد صورت می­گیرد.

همچنین این کشور دارای سیستم آموزشی کاملاً پیشرفته در تحصیلات عالی خود است. دانشگاه ها و مراکز تحصیلات عالی از امکانات بسیار مدرنی برخوردار هستند و دانشجویان می­ توانند در سه مقطع کارشناسی تا دکتری به تحصیل در دانشگاه های اوکراین بپردازند. از آنجائیکه دولت اوکراین به آموزش اهمیت ویژه ای داده است، تمامی مناطق دورافتاده و روستایی نیز از امکانات آموزشی کاملاً پیشرفته ای برخوردار هستند.

مهاجرت تحصیلی به اوکراین بگونه ای است که دانشجویان می ­باید ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را در این کشور انتخاب و پس از آن مدارک تحصیلی و درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. دانشگاه های اوکراین مدارک متقاضیان را بررسی نموده و در صورت تأئید نامه ای مبتنی بر قبول درخواست تحصیل آنان ارسال خواهند نمود.

دانشجویان پس از آن باید با مراجعه به سفارت اوکراین در کشور مبدأ خود ویزای تحصیلی این کشور را اخذ و سپس به این کشور سفر نمایند.

امکان تحصیل در اوکراین به زبانهای  انگلیسی، اوکراینی و روسی وجود خواهد داشت. متقاضیان تحصیل به زبان روسی و اوکراینی باید در دوره پادفک شرکت کنند. هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است.

 

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به اوکراین

به این منظور فرد در ابتدا باید از یکی از کالج ها یا دانشگاه های اوکراین پذیرش بگیرد و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین اقدام کند. با توجه به قوانین دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی افراد، مدارکی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین لازم است متفاوت خواهد بود.

مهم ترین مدارک در این راستا عبارت هستند از:

  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی که به دانشگاه اثبات نماید دانشجو یا والدین وی توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در اوکراین را خواهند داشت
  • آزمایشات پزشکی (ایدز و هپاتیت) و تست سلامت

 

شرایط ادامه تحصیل در اوکراین

در وهله نخست شما باید دعوت نامه ای از دانشگاه مورد نظر دریافت کنید. و سپس در کلیه دروس اختصاصی و عمومی از طریق انتخاب واحد ثبت نام کنید که این پروسه بنا بر رشته تحصیلی شما انجام پذیر است . اگر شما دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد هستید، باید مدارک کارشناسی خود را نیز به عنوان پیوست برای دانشگاه ارسال نمایید.

شما باید فرم تقاضای ادامه تحصیل و ثبت نام در دانشگاه را تکمیل نمایید در این فرم کلیه مشخصات فردی اعم از نام ، نام خانوادگی ،ملیت ،تاریخ تولد ، محل تولد ، جنسیت ، تاریخ صدور ، تاریخ انقضای پاسپورت ، آدرس دائم محل سکونت ، شماره تلفن و ایمیل ثبت می شود .

سپس باید از مدارک تحصیلی و پاسپورت خود کپی تهیه فرمایید و ان را برای دانشگاه ارسال نمایید . پس از بررسی کلیه مدارک ارسال شده و اطلاعات شخصی و فردی شما، شما میتوانید دعوت نامه ای از دانشگاه دریافت نمایید و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی خود را اقدام کنید.

 

مهاجرت به اوکراین از طریق کار (جاب آفر)

معمولاً افرادی که به چند زبان مهارت دارند، شرایط بهتری برای یافتن شغل مورد نظر خود در اوکراین خواهند داشت. جستجوی کار و یافتن شغل مناسب در اوکراین نسبتاً دشوار است. برای مهاجرت به اوکراین از طریق کار افراد باید دارای پیشنهاد کاری از کارفرمایان در اوکراین باشند و کارفرمایان در صورتی اجازه ارسال پیشنهاد کاری به کارکنان خارجی را دارند که پس از ۹۰ روز انتشار آگهی استخدام خود در اوکراین نتوانسته باشد، نیروی مورد نظر خود را بیابند.

در صورتیکه افراد بتوانند پیشنهاد کاری اخذ نمایند، می ­توانند برای دریافت اقامت از طریق کار در اوکراین اقدام نموده و به این کشور مهاجرت نمایند. آن دسته از افرادی که مهارت خاصی در زمینه های پزشکی، دندانپزشکی، حقوق و آی تی دارند، به راحتی می­ توانند شغل خود را در این کشور بیابند، زیرا مشاغل فوق الذکر از جمله مشاغل مورد نیاز این کشور می ­باشد. همچنین دانشجویانی که به تحصیل در این کشور مشغولند، جهت تأمین هزینه های زندگی خود در اوکراین می­ توانند به انجام کار ضمن تحصیل در اوکراین بپردازند.

 

مزایای کار در اوکراین:

  • حقوق بالا
  • قانون کار آزاد
  • امکان کار برای چندین شرکت به صورت همزمان
  • شانس بالا برای رسیدن به موقعیت های کاری بالاتر
  • بیمه و برخورداری از حقوق اجتماعی مناسب
  • امکان کار در شرکت های بین المللی

 

اقامت اوکراین از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

از آنجائیکه اوکراین دارای اقتصاد پر رونق و رو به رشدی است، زمینه سرمایه گذاری در این کشور بسیار مناسب است. میزان سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری در این کشور ۱۰۰۰۰۰$ (دلار) می ­باشد. خرید ملک در اوکراین نیز یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است که افراد می­ توانند با همین مقدار سرمایه به خرید ملک در این کشور اقدام نمایند.

افرادی که تصمیم به ثبت شرکت در اوکراین دارند، باید ایتدا سرمایه اولیه خود را وارد اوکراین و حساب شرکتی خود نمایند. پس از آن فرد باید شرکت خود را در این کشور ثبت نماید. مراحل ثبت شرکت در این کشور معمولاً در ظرف ۱۴ انجام خواهد شد.

متقاضیان اقامت در کشور اوکراین علاوه بر روش های ذکر شده، امکان ثبت شرکت در این کشور را نیز خواهند داشت. ثبت شرکت در کشور اوکراین هزینه های چندانی را در بر نخواهد داشت و به فرد اجازه اقامت ۳ ساله موقت خواهد داد. در این صورت فرد می تواند اعضای خانواده خود را به عنوان نیروی کار به اوکراین منتقل کند.

 

شرایط  ثبت شرکت و سرمایه گذاری

یک سرمایه گذار خارجی که قصد دارد مجوز سرمایه گذاری در استان های اکراین را داشته باشد باید موراد زیر را رعایت کند :

  • سرمایه خارجی باید منجر به تولید یک شرکت اکراینی شود و یا بر روی یک شرکت در اکراین سرمایه گذاری شود.
  • سرمایه گذاری نباید معادل مبلغی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار باشد .

سرمایه گذاری باید با ارز قابل تبدیل انجام شود این ارز ها عبارت اند از : دلار آمریکا، یورو، پوند و گریونی

  • مطابق قانون، این سرمایه گذاری باید مورد تایید وزارت اقتصاد اکراین باشد .
  • منبع پول نباید غیر قانونی باشد.

پروسه ثبت شرکت و سرمایه گذاری در اوکراین

پس از اینکه شرکت شما در کشور اوکراین ثبت شد می تواند تا زمانی که قوانین اوکراین را نقض نکند به شکل هر نوع فعالیت تجاری ای که در مدارک شرکت ثبت شده است ( از جمله سرمایه گذاری، تجارت، خدمات، واردات/صادرات) عمل کند.

سرمایه سهام شرکت ، علاوه بر فعالیت های کنونی شرکت، می تواند برای خرید هر چیزی ( از جمله ملک، یا هر جنس یا دارایی دیگر) به کار گرفته شود. پس از اینکه سرمایه گذاری صورت گرفت، تبعه ی خارجی می تواند برای مجوز مهاجرتی خود درخواست دهد و پس از آن برای اخذ مجوز اقامت دائم در اوکراین اقدام کند.

 

مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین

 

 

 مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج و خویشاوندی

اگر یکی از طرفین( همسر) تابعیت اوکراین را داشته باشد و ازدواجشان حداقل ۲ سال پیش ثبت شده باشد و یا اینکه بچه ها و یا والدین اوکراینی تبار باشند.

افرادی که تحت قیومیت خانواده اوکراینی تبار هستند.

افرادی که بر اساس یک سری منابع داخلی حق شهروندی اوکراین را دارند.

افرادی که مهاجرتشان مورد پذیرش اوکراین است و اوکراین از مهاجرتشان استقبال می کند.

اوکراینی تبارهای خارج از اوکراین، همسران شان و یا کودکانشان اگر قصد اقامت در اوکراین را دارند.

بر اساس بند ۹ قانون مهاجرت، درخواست اخذ اقامت باید بر اساس موارد زیر ارائه شود:

بواسطه افرادی که بر اساس یک سری قوانین در اکراین اسکان دارند- جز مقامات رسمی این کشور بوده اند.

افرادی که به صورت دائم در خارج از کشور اسکان داشته اند- بر اساس دیپلماسی اوکراین و ماموران کنسولگری اوکراین در دیگر کشورها.

درخواست اجازه اقامت باید شخصا بواسطه فرد متقاضی به مقامات این کشور ارائه شود.

 

 

سوالات متداول درباره مهاجرت به اوکراین

 

معمول ترین راه های مهاجرت به اوکراین کدامند؟

معمول ترین و مهم ترین راه های مهاجرت به اوکراین مهاجرت از طریق کار، تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و حضانت فرد بی سرپرست می باشد.

 

در چه صورت می توان پس از مهاجرت به اوکراین، پاسپورت این کشور را اخذ کرد؟

دولت اوکراین به مهاجرانی که از روش های کاملا قانونی به این کشور مهاجرت کرده و به انجام فعالیت های مفید در این کشور پرداخته باشند و همچنین مدت زمان پنج سال در اوکراین به طور مستمر اقامت داشته باشند، در صورت تقاضا فرد، پاسپورت اهدا خواهد کرد.

 

جهت مهاجرت تحصیلی به اوکراین می بایست چه اقداماتی را انجام داد؟

متقاضیان می بایست در ابتدا از یک دانشگاه در کشور اوکراین پذیرش تحصیلی در یافت کنند و در صورت موفقیت با تهیه مدارک مورد نیاز، جهت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین اقدام نمایند.

 

آیا پس از مهاجرت تحصیلی به اوکراین می توان در آنجا به کار حین تحصیل مشغول شد؟

بله، امکان کار حین تحصیل در اوکراین برای دانشجویان فراهم است. (هفته ای ۲۰ ساعت)

 

شرایط مهاجرت کاری به اوکراین چیست؟

یافتن کار در اوکراین کمی دشوار است. متقاضیان کار در این کشور می بایست حتما توسط یک کارفرمای اوکراینی پیشنهاد کار داشته باشند. نکته ای که این پروسه را دشوار می کند آن است که پیشنهاد شغلی می بایست ابتدا به مدت ۹۰ روز در اوکراین آگهی شود و در صورت نبودن داوطلب در این کشور، در اختیار متقاضیان سایر کشورها قرار گیرد.

 

سرمایه لازم جهت مهاجرت به اوکراین از راه سرمایه گذاری چه میزان است؟

متقاضیان سرمایه گذاری در اوکراین به سرمایه اولیه ۱۰۰۰۰۰ دلار نیاز خواهند داشت.

 

مزایای مهاجرت به اوکراین و اخذ پاسپورت این کشور چیست؟

مسافرت بدون ویزا به اکثر کشورها، اقامت و زندگی دائم در اوکراین، برخورداری از مزایا و حقوق اجتماعی، امکان دریافت تسهیلات بانکی و وام و غیره

 

شهرهای مهاجر پذیر در اوکراین کدام شهرها هستند؟

شهرهای کیو، اودسا و خارکف از مهاجر پذیر ترین شهرهای اوکراین می باشند.

 

میزان رضایت مهاجران از شرایط زندگی در اوکراین چه اندازه است؟

مهاجران به دلایل مختلفی نظیر، آب و هوا، تامین نیازها توسط دولت، شرایط مطلوب زندگی، کار و تحصیل و همچنین برخورد مردم اوکراین با مهاجران، از مهاجرت به این کشور رضایت دارند.

 

مزایای زندگی و مهاجرت به اوکراین

زندگی در اوکراین می تواند به عنوان یک کشور جذاب برای خارجیانی که مایل به مهاجرت به اروپا هستند، در نظر گرفته شود.  این امر عمدتا به خاطر توسعه اروپایی کشور و تمایل اوکراینی ها به عنوان بخش جدایی ناپذیر جامعه اروپایی است.  دوم آن که، دارای املاک، خدمات، قیمت مواد غذایی، موقعیت جغرافیایی مناسب، ارتباطات پیشرفته و آب و هوای معتدل است.

مطمئنا، اوکراین اغلب به عنوان انتخاب محل اقامت شهروندان اتحادیه اروپا یا ایالات متحده محسوب نمی شود.  با این حال، برای شهروندان پاکستان، هند، ایران، عراق، مصر، لیبی و کشورهای دیگر از خاورمیانه به بسیاری از دلایل مناسب می باشد. بیایید مزایای مهاجرت به اوکراین را در مقایسه با کشورهای دیگر مورد بررسی قرار دهیم و اصطلاح مهاجرت کسب وکار را در نظر بگیریم.

 

 

 

 

از لحظه تصمیم گیری تا اخذ ویزا کنارتون هستیم پس از صفر تا صد روی ما حساب کنید.

دریافت مشاوره