سلام دوستان در این مقاله سعی شده اطلاعات جالبی از خرافات اوکراینی ها و رفتارهای شاید عجیب اونها که برای ما ایرانی ها خیلی رواج نداره اشاره کنیم، قطعا این مقاله فقط جنبه آشنایی بیشتر و کمی جنبه فان داره و اطلاعات دقیق از فرهنگ، اقتصاد و جامعه اوکراین رو میتونید در سایت ما بطور جامع و کامل مطالعه بفرمائید.

 

 

خرافات اوکراینی ها

اگر چنگال یا چاقو بیوفته زمین …

یکی از خرافات اوکراینی ها این هست که اگه چاقو بیوفته زمین مهمون ناخونده براتون میاد و چون چاقو نماد مردانگیه اون مهمون مرد هستش و اگه چنگال بیوفته زمین مهمونتون خانم هست.

وجود آیینه شکسته تو خونه ممنوع…

آیینه شکسته تو خونه فال خیلی بدیه ، معتقدن باید منتظر هفت سال بدبختی باشید. اجداد ما برای جلوگیری از فال بد ، قطعات را جمع میکردن (فقط اصلا نباید به تیکه هاش نگاه کرد . نگاه کردن به آیینه شکسته ، فال بد دیگه ایه) و اونها رو به آب روان مینداختن.

اگه گربه ­ی سیاه از مسیرتون رد بشه…

  شایع ترین خرافات اوکراینی ها که قدیمی است اما امروزه هنوز رایجه ، کسی که گربه سیاه در مسیرش ببینه براش بد شانسی میاره. اما این خرافات جزییات بیشتری هم داره، که گربه ای که رد میشه نباید کاملا سیاه باشه و مسیر عبورش هم نباید از سمت چپ به راست باشه.

البته این مساله به قدیم مربوطه، زمانیکه هنوز با اسب رفت و آمد میکردن و چراغی برای روشن کردن مسیر نبود ، همین موجب دیده نشدن گربه سیاه و برخورد باهاش میشد که در نهایت خرابکاری به بار میومد.

بعد از تاریکی هوا آشغال ها رو بیرون نبرید…

اونا معتقد بودند بعد از غروب آفتاب و با تاریک شدن هوا، موجودات ماوراء طبیعی و ارواح آزاد میشن. پس اگه بعد از تاریکی هوا آشغال هارو بیرون بذارن اونا از این آشغال ها برای تغذیه و مراسم شیطانی که دارند استفاده میکنند که برای خانواده بد شانسی میاره.

و  یکی دیگه از خرافات اوکراینی ها اینه که اگر آشغال و در تاریکی بیرون ببرید یعنی چیزی را مخفی میکنید و همسایه ها به شما مشکوک میشن. همچنین پول هم از خونه ناپدید میشه.

عصرها نباید خونه رو تمیز کنید…

اجداد ما معتقد بودند که وقتی شما زمین رو میشورید عشق، خوشبختی و موفقیت رو از خونه بیرون مکنید.

رد و بدل کردن پول در عصر ممنوع…

عصرها شما نمیتونین پول قرض بدین و نمیتونین پول قرض کنید، در خرافات اوکراینی ها هست که اگر بعد از غروب آفتاب قرض بدین برای همیشه شانس پولدار شدن خودتون رو از دست میدین. و اگر خودتون پول بگیرید تا شش ماه بدهکار خواهید بود.

مراقب باش نمک نریزه…

در اوکراین اگر سر میز نمک روی زمین بریزه با نمکدون بیوفته میگن تو خونه جنگ و دعوا میشه. ریشه این خرافه این بوده که در قرن ۱۷ میلادی نمک خیلی گران قیمت و لوکس بوده. بنابراین عجیب نیست که اگر از دست کسی نمک میریخته، در خانه الم شنگه درست می شده.

یه خرافات اوکراینی ها که خیلی قدیمی هست میگه تو خونه جدید اولین نفری که بره قربانی میشه برای همین وقتی خونه جدیدی میرن اول افراد مسن تر رو میفرستن تو تا افراد جوون قربانی نشن (البته این خرافات قدیمیه و الان کمتر هست).

اگر جمعه شب غریبه ای رو سوار ماشین بکنید احتمالا با همسرتون دعواتون میشه

اگرموقع بستن قرار داد خودکار ننویسه یعنی خوش یمن نیست و توی قرار داد تجدید نظر میکنن.

 

خرافات اوکراینی ها

خرافات اوکراینی ها

 

بعضی از رفتار اوکراینی ها که شاید برای ما عجیب باشه:

به جز خرافات اوکراینی ها جالبه بدونید که بعضی از رفتارهای اوکراینی ها هم ممکنه برای ما ایرانی ها عجیب باشه از جمله اینکه اوکراینی ها به دلیل اینکه کسی الکی به بچه کوچیکشون لبخند بزنه حساسن ، با بچه هاشون الکی گرم نگیرین مگر اینکه اجازه بگیرین و با رضایت والدین باشه.


علاقه ندارن کسی به حیوانات خانگیشون دست بزنه ، حیون خونگیشون حکم بچشون رو داره و به گربه هم علاقه زیادی دارن.


تعداد شاخه گل فرد برای نشون دادن محبت علاقه و برای شادی و جشن هاست. و تعداد گل زوج رو فقط برای مراسم عزا و تسلیت و مرگ میدن.


معمولا وقتی همسرشون فوت میکنه حلقه شون رو میندازن تو دست راستشون


دوست ندارن اخرین نفری باشن که هدیه دریافت میکنن


تو اوکراین اگر مرد با مرد رو بوسی بکنه اون رو بد میدونن


تعارف ایرانی تو اوکراین ممنوع! هیچ وقت غذا و یا نوشیدنی که واقعا نمیخواین بدین رو تعارف نکنید. چیزی تحت عنوان تعارف ندارن.


هیچ وقت تو اولین برخورد شوخی نکنید و زود پسر خاله نشید (یخشون دیر باز میشه)


نباید به خانمی که بارداره تبریک بگید چون خوش یمن نمیدونن و استرس میگیرن . اگر تبریک گفتید باید ببوسیدش و دورش بچرخین.


‌‌

تو مراسم ختم ایرانی وار نگید غم آخرتون باشه چون فکر میکنن گفتین نفر بعدی تو باشی.


تربیک رو تو روز تولد میگن و قبلش رو بد یمن میدونن و تبریک نمیگن ، حتی تولد رو همون روز خودش میگیرن.

توی درگاه در دست نمیدن و یا چیزی رو دست به دست نمیکنن

از لحظه تصمیم گیری تا اخذ ویزا کنارتون هستیم پس از صفر تا صد روی ما حساب کنید.

دریافت مشاوره