چطور می توانید در اوکراین ارز مبادله کنید؟

اگر قصد سفر به اوکراین دارید این مقاله تبدیل ارز در اوکراین را از دست ندهید. در این مقاله ما به شما می گوییم پول رایج در اوکراین چیست و چگونه می توانید مبالغ دلاری یا یورویی که همراه خود به این کشور برده اید، به گریونی تبدیل کنید.

 

واحد پول اوکراین

اول از همه مهم است که بدانید ارز رایج در کشور  “اوکراین” گریونی است و این پول برای پرداخت کالا یا خدمات در اوکراین استفاده می شود. توجه کنید که دلار، یورو، روبل، پوند و غیره برای پرداخت پذیرفته نمی شوند.

بیشتر بانک های کیف و شهرهای دیگر اوکراین و همچنین دفاتر صرافی (ابمین والیوت ها) عملیات مبادله ارزی را انجام می دهند.

 

تبدیل ارز در اوکراین را کجا می توانید انجام دهید؟

ارز را می توان در بانک یا صرافی مبادله کرد (obmin valyut). دفاتر مبادله در همه جای شهر وجود دارند: در ایستگاه های قطار، فرودگاه ها، هتل ها، مراکز خرید بزرگ و در مرکز شهر. به همین دلیل یافتن صرافی در اوکراین آسان است.

 

نرخ ارز در تمام شعب بانک تقریباً یکسان است. البته می توانید نرخ ارز را بصورت آنلاین بررسی کنید:

 finance.i.ua

عصرها و شب بانک ها کار نمی کنند، دفاتر صرافی نیز تعطیل هستند. بنابراین اگر بعد از ظهر به کی یف رسیدید باید تا صبح برای تبدیل پول صبر کنید.

 

تبدیل ارز در اوکراین

 

تبدیل ارز به گریونی در اوکراین

تغییر ارز با افراد غریبه اصلا توصیه نمی شود. در بعضی از نقاط کیف مانند ایستگاه های قطار، بازارهای بزرگیا  ایستگاه های مترو، معامله گران ارز حضور دارند.

چون ممکن است مبلغی کمتر از مبلغی که پرداخت کردید، دریافت کنید یا حتی ممن است پول تقلبی گیرتان بیاید. بنابراین بهتر است به صرافی های رسمی یا بنک ها مراجعه کنید.

نرخ ارز در اوکراین: خرید، فروش و کمیسیون بانک

به طور معمول، دو نرخ برای هر ارز  وجود دارد: نرخ خرید و نرخ فروش.

به عنوان مثال، نرخ خرید دلار در حال حاضر  ۲۷.۰ گریونی است و نرخ فروش آن ۲۷.۵ است.

بر این اساس اگر شما صد دلار داشته باشید، هنگام مبادله آن ۱۰۰ * ۲۷.۰ دلار (نرخ خرید) = ۲۷۰۰ گریونی دریافت خواهید کرد.

اگر ارز خارجی می فروشید، معمولاً کمیسیون بانکی وجود ندارد (مگر اینکه بانک خاصی قوانین خاص خودش را داشته باشد). اما در هنگام خرید ارز در اوکراین، شما باید پورسانت یا کمیسیون پرداخت کنید.

 

ارز آنلاین در اوکراین

در اوکراین، قانون جدید “در مورد عملیات جابه جایی ارز ” از ابتدای سال ۲۰۱۹ به اجرا درآمده است.

در واقع، این قانون به این معنی است که بانک ملی اوکراین برای اولین بار پس از ۲۷ سال به اوکراینی ها اجازه می دهد از ارز به صورت آزادانه استفاده کنند. بر اساس این قانونی آن ها می توانند بوسیله پول رایج کشورشان (گریونی) در خارج از کشور سرمایه گذاری کنند یا خرید ملک انجام دهند.

 

مزایای اصلی این طرح این است که می توان ارز را بصورت آنلاین خریداری و بدون بروکراسی غیرضروری به خارج از کشور منتقل کرد. اکنون افراد روزمره می توانند دلار یا یورو (تا سقف ۱۵۰ گریونی معادل ۵.۳ هزار دلار) را بصورت آنلاین خریداری کنند. مبالغ زیر این مقدار نیز کنترل نخواهد شد  و شامل همین قانون است.

 

برداشت وجه نقد با استفاده از کارت

تقریباً در همه جای کیف و شهرهای بزرگ اوکراین پرداخت با کارت اعتباری ارزی امکان پذیر است. اما اگر به مقداری پول نقد نیاز دارید، می توانید مبلغ مورد نیاز خود را از کارت اعتباری با کمک خودپرداز برداشت کنید.

البته توجه کنید که در اوکراین خودپردازها به شما گریونی می دهند، حتی اگر حساب در یک بانک خارجی (دلاری) باشد. در فرودگاه های بوریسپیل و کیف-ژولیانی، در ایستگاه راه آهن، در هتل ها و مارکت های بزرگ خودپردازهایی  وجود دارند که شبانه روز کار می کنند.

 

نتیجه گیری تبدیل ارز در اوکراین:

مطمئن باشید برای رفتن به اوکراین هیچ نگرانی از بابت تبدیل ارز نخواهید داشت. در سرتاسر اوکراین صرافی ها (آبمین والیوت) و بانک هایی وجود دارد که کار تبدیل ارز را برایتان انجام خواهند.

 

از لحظه تصمیم گیری تا اخذ ویزا کنارتون هستیم پس از صفر تا صد روی ما حساب کنید.

دریافت مشاوره